Τρίτη, 24 Οκτωβρίου 2017

Justin King

Justin King

Retail leader, Sainsbury’s CEO 2004–2014

Ο Justin King έγινε ευρύτερα γνωστός στο πεδίο του management για την επιτυχημένη δεκαετή ηγεσία του στη Sainsbury’s. Επανασύνδεσε την εταιρεία με την 145ετή ιστορία της και πέτυχε τον στόχο να την επαναφέρει στην κερδοφορία, παρά την οικονομική ύφεση που ενέσκηψε εν τω μεταξύ στη χώρα. Η Sainsbury’s υπό την καθοδήγησή του πέτυχε 36 συνεχόμενα τρίμηνα ανάπτυξης και απέκτησε ξανά τη φήμη της, φέρνοντας σε πρώτο πλάνο τις αξίες της.

Η συμβολή του Justin King στην εντυπωσιακή αναστροφή της καθοδικής πορείας της αλυσίδας αναγνωρίστηκε μέσω πολυάριθμων διακρίσεων. Για τις υπηρεσίες που προσέφερε στον κλάδο του λιανεμπορίου, του αποδόθηκε το 2011 ο τίτλος «Commander of the Order of the British Empire» (CBE). Μεταξύ των διακρίσεων που έχει κατακτήσει συγκαταλέγονται επίσης: Η απονομή του τιμητικού βραβείου «Α Decade of Excellence in Business», στο πλαίσιο των National Business Award της Daily Telegraph, η ανάδειξή του ως «Most Admired Business Leader» από το Management Today, και η παρουσία του ως «Most Impressive Businessman της Μεγάλης Βρετανίας» στην έκδοση με τους σημαντικότερους ηγέτες του κλάδου, του «Captains of Industry Report», της IPSOS-MORI.

Η εμπειρία από την πλευρά των προμηθευτών
Τα πρώτα βήματα της καριέρας του Justin Κing έγιναν σε πολυεθνικά brands (Mars, Pepsi και Haagen Dazs). Ιδιαίτερα η Mars αποδείχθηκε -όπως και για πολλούς από τους πιο γνωστούς business leaders σήμερα- μια θεμελιώδης εμπειρία, διαμορφώνοντας τις απόψεις του για την ηγεσία και προσφέροντάς του μια μεθοδική προσέγγιση στο management και την ανάπτυξη των ηγετικών του ικανοτήτων.

Για την Pepsi εργάστηκε στη Μέση Ανατολή, από όπου, μαζί με άλλους συναδέλφους του, μεταπήδησε στην Grand Metropolitan. Βασικό επίτευγμα στη νέα του θέση ήταν η είσοδος των Haagen Dazs στην Ευρώπη (ανέλαβε την ευθύνη της αγοράς της Μ. Βρετανίας). Του ανήκουν δε τα εύσημα για την πασίγνωστη σήμερα πρωτοποριακή διαφημιστική καμπάνια του διάσημου brand.

Περνώντας... απέναντι
O Justin ήταν πεπεισμένος πως η απόκτηση της εμπειρίας και από τις δύο πλευρές στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη μιας πολύπλευρης ηγετικής προσωπικότητας του μέλλοντος. Έτσι, το 1993 ξεκίνησε τη συνεργασία του με τα καταστήματα Asda, κατόπιν προσέγγισής του από τον Allan Leighton (είχαν εργαστεί μαζί στην Mars, όταν ο Leighton, μετέπειτα CEO της Asda, ήταν στο τμήμα πωλήσεων). Τα επόμενα επτά χρόνια υπήρξε μέλος μιας εξαιρετικής ομάδας ηγεσίας, η οποία συνέβαλε στη δημιουργία πολλών από τους σημερινούς ηγέτες του λιανεμπορίου της Βρετανίας. Μετά την εξαγορά της Asda από τη Walmart, ο Justin ήταν αυτός που εγκαινίασε το πρώτο Walmart supercentre στο Ηνωμένο Βασίλειο. Την επιτυχημένη του πορεία στο λιανεμπόριο ακολούθησε η μεταγραφή του στα Marks & Spencer, όπου ανέλαβε τον τομέα των τροφίμων, αναφερόμενος απευθείας στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, Luc Vandevelde. Μια νέα επιτυχημένη ιδέα του υλοποιήθηκε στη συγκεκριμένη αλυσίδα: Ήταν ο Justin που ανέπτυξε και εφάρμοσε την ιδέα των καταστημάτων Simply Food.

Επαναφέροντας το μεγαλείο της Sainsbury’s
Κατά τη διάρκεια της δεκάχρονης ηγεσίας της Sainsbury’s, ο Justin επανασύνδεσε την εταιρεία με την 145ετή ιστορία της. Η εταιρεία πέτυχε 36 συνεχόμενα τρίμηνα ανάπτυξης και απέκτησε ξανά τη φήμη της που φέρει σε πρώτο πλάνο της στρατηγικής της τις αξίες της. Αυτό το στοιχείο ήταν καθοριστικό και για την μετέπειτα επιτυχημένη πορεία της, ακόμη και στις πιο απαιτητικές περιόδους.

H συνεργασία του Justin με την Sainsbury’s ξεκίνησε το 2004, όταν ανέλαβε τα ηνία μιας εταιρείας που βρισκόταν σε δυσχερή θέση. O νέος CEO είχε να αντιμετωπίσει ένα άναρχο σύστημα ΙΤ και logistics, τις υψηλές τιμές στα προϊόντα, τα άδεια ράφια στα καταστήματα και το πεσμένο ηθικό του προσωπικού. Η Sainsbury’s είχε χάσει την «πρωτιά» στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς την είχε ξεπεράσει όχι μόνο η Tesco αλλά και η Asda.

Ο King σχεδίασε και εφάρμοσε ένα πλάνο που ονομάστηκε: «Making Sainsbury’s Great Again», με στόχο να ξαναφέρει την εταιρεία πίσω στις ρίζες της, επανακτώντας παράλληλα τις αξίες επικοινωνίας με τους πελάτες και το προσωπικό. Για τους πρώτους έξι μήνες, ο King αφοσιώθηκε στο να ακούει και να επικοινωνεί με πελάτες και προσωπικό. Είναι χαρακτηριστικό πως στις έρευνες που πραγματοποιήθηκαν καταγράφηκαν από απόψεις πελατών στον εκπληκτικό αριθμό των 250.000! Ο Justin συνέχισε τη συγκεκριμένη τακτική καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας του, λαμβάνοντας μέχρι και την πιστοποίηση της ομάδας του για την προσωπική γραπτή επικοινωνία του με 2,9 πελάτες κατά μέσο όρο κάθε ημέρα!

Το πλάνο που εφάρμοσε είχε ως στόχο την αύξηση των πωλήσεων κατά 55% σε μια δεκαετία. Πέτυχε τον στόχο του, παρά την οικονομική ύφεση που ενέσκηψε εν τω μεταξύ στη χώρα.

Στο πλαίσιο της επαναφοράς των αξιών που ήταν ιστορικά συνδεδεμένες με το brand της εταιρείας, εντάσσεται και η ριζοσπαστική για πολλούς χορηγία στους Παραολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου το 2012. Σε συνδυασμό με το Επιχειρηματικό Πλάνο Αειφορίας 2020, το οποίο ήταν πρωτοποριακό για την αγορά, αποτέλεσε τη βάση για να χτιστεί μια κουλτούρα αξιών και για το μέλλον.

Τα Χριστούγεννα του 2013, η Sainsbury’s κατέκτησε τη δεύτερη θέση στην αγορά των σούπερ μάρκετ της χώρας, ξεπερνώντας την Asda, ενώ ανακηρύχθηκε η εταιρεία με την καλύτερη αποτελεσματικότητα ανάμεσα στους «Big Four», τις τέσσερις μεγάλες αλυσίδες της αγοράς, όπου περιλαμβάνονται και οι Tesco, Asda και Morrisons.

O Justin King αποχώρησε από την ηγεσία της Sainsbury’s τον Ιούλιο του 2014, δηλώνοντας ότι «αν και δεν είναι εύκολη η απόφαση, ένας ηγέτης πρέπει να γνωρίζει πότε είναι η σωστή χρονική στιγμή -τόσο για τον ίδιο όσο και την εταιρεία- να αποχωρήσει». Την ημέρα ανακοίνωσης της αποχώρησής του, η χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας υποχώρησε κατά 150 εκατ. στερλίνες και η τιμή της μετοχής της έπεσε στις 2 πένες.

Άλλα ενδιαφέροντα
Είναι γνωστό στο Ηνωμένο Βασίλειο το ενδιαφέρον του Justin για τα αθλήματα. Συμμετείχε στο ΔΣ της Οργανωτικής Επιτροπής Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου το 2012. Η προσωπική του αθλητική δραστηριότητα συνδυάζεται με τις φιλανθρωπικές του προσπάθειες. Στο πλαίσιο της διοργάνωσης του μεγαλύτερου τηλεμαραθώνιου της χώρας, με στόχο τη συγκέντρωση όσο το δυνατόν περισσότερων χρημάτων, έτρεξε 32 μίλια σε τέσσερις ημέρες, περνώντας από διάφορες περιοχές της Αγγλίας, από όπου έπαιρνε μαζί του και έναν συνάδελφο από ένα κατάστημα Sainsbury’s της εκάστοτε περιοχής.

Ο Justin δηλώνει οπαδός του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ακολουθεί τον γιο του Jordan σε όλον τον κόσμο, καθώς εκείνος ακολουθεί το όνειρό του να ενταχθεί σε ομάδα της Formula1.

Είπαν για τον Justin King
«Ο κ. King ηγήθηκε μιας από τις πιο εντυπωσιακές περιπτώσεις αναστροφής οικονομικής πορείας στην ιστορία του επιχειρείν». David Tyler, Πρόεδρος της Sainsbury’s

«Ο Justin King έχει κάνει τόσο καλή δουλειά στην Sainsbury’s, που κατέπληξε τους πάντες. Όταν ανέλαβε τη Sainsbury’s πήρε ένα «αδύναμο χαρτί», κι όμως κατάφερε να κερδίσει την παρτίδα». David McCarthy, head of consumer retail research at HSBC

Συνέδρια με τον Justin King

Thought Leaders Academics

Τα τελευταία χρόνια στους ομιλητές μας έχουν συμπεριληφθεί:

Dr. Paul Argenti
Dr. Paul Argenti Professor of Corporate Communication, Tuck School of Business.
Pierre-Olivier Beckers
Pierre-Olivier Beckers President & CEO του ομίλου Delhaize
Dick Boer
Dick Boer President and Chief Executive Officer, Ahold Delhaize
Ghela Boskovich
Ghela Boskovich Director, Strategic Global Business Development (Zafin), Global Ambassador (FemTech)
Richard E. Boyatzis
Richard E. Boyatzis Kαθηγητής Organizational Behavior, Psychology και Cognitive Science στο Case Western Reserve University, HR Horvitz Professor του Family Business
« 1 2 3 4 5 6 »
Διεθνείς ομιλητές
Πρόσφατα άρθρα για τα συνέδρια της Boussias Communications