Πέμπτη, 27 Απριλίου 2017

Sir Terry Leahy

Sir Terry  Leahy

Chief Executive Officer, Tesco plc

Ο Sir Terry Leahy είναι ο πιο επιτυχημένος εν ενεργεία λιανέμπορος, στον κόσμο! Τα επιτεύγματά του έχουν διάρκεια, ξεχειλίζουν από δημιουργικότητα και του έχουν αποφέρει ζηλευτές διακρίσεις. Και είναι μόλις 53 ετών. Από το 1997, ο Terry Leahy κατέχει την θέση του Chief Executive Officer (CEO) της Tesco plc, εταιρείας στην οποία εργάζεται από το 1979, και την οποία έχει αναδείξει σε 3ο μεγαλύτερο όμιλο λιανικών πωλήσεων στον κόσμο. Όταν ανέλαβε Marketing Manager το 1981 ο Terry Leahy, η Tesco δεν ήταν καν η μεγαλύτερη αλυσίδα super market της Βρετανίας. Με τις στρατηγικές επιλογές του, την τόλμη του και την εμπνευσμένη καθοδήγηση του, η Tesco επεκτάθηκε σε πολλαπλές νέες δραστηριότητες, εξαπλώθηκε σε 14 χώρες στο εξωτερικό (Ευρώπη, ΗΠΑ και Ασία) και έφτασε σήμερα να έχει τζίρο πάνω από £ 50 δις και να απασχολεί σχεδόν μισό εκατομμύριο προσωπικό.

Μια από τις πιο σημαντικές επιλογές και επιτυχίες του Sir Terry Leahy υπήρξε η επένδυση στη Tesco Finance & Insurance, έναν τραπεζικό και ασφαλιστικό Οργανισμό που αποτελούσε joint venture με την Royal Bank of Scotland/ Nat West (η Tesco εξαγόρασε τη συμμετοχή της RBS τον 12/2008). Η Tesco Finance & Insurance απέδωσε κέρδη (προ φόρων) 212 εκατομμύρια GBP το οικονομικό έτος που έληξε τον 2/2009. Οι επιδόσεις της κρίθηκαν τόσο πετυχημένες, ώστε καθόρισαν το επόμενο βήμα ανάπτυξης, που είναι η παροχή ολοκληρωμένων τραπεζικών υπηρεσιών λιανικής. Μέχρι τώρα, η Tesco Finance & Insurance προσφέρει τα δημοφιλέστερα τραπεζικά (δάνεια, καταθέσεις, πιστωτικές κάρτες κλπ) και ασφαλιστικά προϊόντα (ασφάλειες ζωής, κατοικίας, αυτοκινήτου), κυρίως μέσω τηλεφώνου και διαδικτύου. Η γκάμα πωλήσεων του ομίλου Tesco συμπληρώνεται με τρόφιμα, είδη προσωπικής φροντίδας, είδη σπιτιού, βιβλία, ρουχισμό, τηλέφωνα, υπηρεσίες διαδικτύου, ηλεκτρικές συσκευές, ηλεκτρονικά, βενζίνη, ταξίδια.

Ο Terry Leahy διατηρεί χαμηλό προφίλ και αποφεύγει τις δημόσιες συνεντεύξεις. Γι’ αυτό και πολλά από τα μυστικά της επιτυχίας του δεν έχουν δει το φως της δημοσιότητας ακόμη. Με ανακούφιση, λοιπόν, δέχθηκε η διεθνής κοινότητα την πολύ πρόσφατη απόφαση του Leahy να εμφανιστεί σε μερικές επίλεκτες εκδηλώσεις, όπως στη Νέα Υόρκη στις 12 Ιανουαρίου του ερχόμενου έτους, στο συνέδριο του National Retail Federation ( http://events.nrf.com/annual2010 ), του μεγαλύτερου συνδέσμου λιανεμπορίου στον κόσμο. Για τις εκδηλώσεις αυτές, ο Leahy επέλεξε να διαθέσει την αμοιβή του σε φιλανθρωπικές οργανώσεις.

Οι εμπορικές επιτυχίες του Leahy αναπόφευκτα του απέφεραν μια σειρά από εξαιρετικές διακρίσεις, οι κυριότερες από τις οποίες είναι:

  • Ο τίτλος του "Sir", που του απένειμε η Βασίλισσα της Μεγάλης Βρετανίας το 2002
  • "Retail Leader of the Year", από το περιοδικό Retail Week το 2008
  • "Britain’s Most Admired Leader", από το έγκυρο περιοδικό Management Today, για το 2006 και το 2005, μετά από ψηφοφορία
  • "European Businessman of the Year", από το γνωστό περιοδικό Fortune, για το 2004
  • "European Business Leader of the Year", από την εφημερίδα Wall Street Journal και το τηλεοπτικό κανάλι CNBC, για το 2005
  • "Η προσωπικότητα με τη μεγαλύτερη επιρροή", εκτός πολιτικής, στη Βρετανία, από την εφημερίδα Guardian, για το 2007

Ο Terry Leahy ήταν πρωτοπόρος, όταν επινόησε και υλοποίησε το πρόγραμμα επιβράβευσης πιστότητας πελατών (Tesco Club Card loyalty program). Πρόκειται για ένα πρόγραμμα marketing που αποτελεί έκτοτε σημείο αναφοράς και η επιτυχία του έκανε τους αντιπάλους της Tesco να χάσουν μερίδια αγοράς, οδηγώντας την Tesco στην κορυφή. Ο Leahy πέτυχε ακόμη σε περιοχές που οι ανταγωνιστές του απέτυχαν, όπως είναι η εξάπλωση της αλυσίδας εκτός των βρετανικών συνόρων. Εκεί, όμως, που έλαμψε η καινοτόμος ηγεσία του, ήταν στην ριψοκίνδυνη επέκταση σε νέες κατηγορίες προϊόντων, στη δημιουργία νέων προϊόντων και στη δημιουργία νέων τύπων καταστημάτων. Ο Leahy εμπνέεται από πολλά ερεθίσματα, δεν εγκαταλείπει όμως ποτέ τη συνήθειά του να επισκέπτεται τουλάχιστον ένα κατάστημα Tesco και ένα κατάστημα του ανταγωνισμού, μια μέρα την εβδομάδα, για να κρατά την απ’ ευθείας επαφή του με τους καταναλωτές.

Οι μελετητές αποδίδουν την τεράστια και διαρκή επιτυχία του Leahy στην έκτη αίσθηση του, στο στυλ hands-on που εφαρμόζει στο management και στη γενναιότητα με την οποία παίρνει αποφάσεις στο marketing. Ο ίδιος προτιμά να θυμάται τις ταπεινές καταβολές του: ήταν το 3ο από 4 αγόρια σε μια φτωχή οικογένεια Ιρλανδών Καθολικών, μεγάλωσε σε μια εργατική πολυκατοικία στο Liverpool, ήταν ο μόνος από τα αδέλφια του που συνέχισε το σχολείο μετά τα 16 του, για να καταφέρει με υποτροφία να σπουδάσει στο University of Manchester Institute of Science and Technology (από όπου πήρε πτυχίο B.Sc. σε Management Sciences), και ταξίδεψε στο Λονδίνο κατά τη διάρκεια των σπουδών του, προκειμένου να εργαστεί στην Tesco, στην αναπλήρωση ραφιών.

Η Tesco αποδείχθηκε η μεγάλη αγάπη του Leahy. Ξεκίνησε την καριέρα του εκεί το 1979, ως Marketing Executive, κέρδισε την προαγωγή του σε θέση Marketing Manager το 1981, και υπηρέτησε ως Marketing Director από το 1984 μέχρι το 1986, χρονιά που έγινε Commercial Director of Fresh Foods. Το 1992 διορίστηκε στο Board of Directors της Tesco plc, το 1995 ανέλαβε ως Deputy Managing Director και από το 1997 κατέχει την θέση του Chief Executive Officer.

Μια ακόμη αρετή του Sir Terry είναι η πιστότητα. Όπως χαρακτηριστικά μας είπε, είναι αφοσιωμένος σε μια εταιρεία, μια γυναίκα, μια θρησκεία και μια ποδοσφαιρική ομάδα (την Everton). Παρά την αγάπη του για την Everton, σπάνια κάθεται στην εξέδρα των επισήμων στο γήπεδο, προτιμώντας να βρίσκεται με τους απλούς φιλάθλους. Η σύζυγος του εξακολουθεί να εργάζεται ως ιατρός και μαζί έχουν 3 παιδιά.

Συνέδρια με τον Sir Terry Leahy

Thought Leaders Academics

Τα τελευταία χρόνια στους ομιλητές μας έχουν συμπεριληφθεί:

Dr. Paul Argenti
Dr. Paul Argenti Professor of Corporate Communication, Tuck School of Business.
Pierre-Olivier Beckers
Pierre-Olivier Beckers President & CEO του ομίλου Delhaize
Dick Boer
Dick Boer President and Chief Executive Officer, Ahold Delhaize
Ghela Boskovich
Ghela Boskovich Director, Strategic Global Business Development (Zafin), Global Ambassador (FemTech)
Richard E. Boyatzis
Richard E. Boyatzis Kαθηγητής Organizational Behavior, Psychology και Cognitive Science στο Case Western Reserve University, HR Horvitz Professor του Family Business
« 1 2 3 4 5 6 »
Διεθνείς ομιλητές
Πρόσφατα άρθρα για τα συνέδρια της Boussias Communications